חשיבותן של עמותות בישראל

עמותות

תחומים רבים במדינת ישראל אינם מתוקצבים כראוי כמו תחומי רווחה שונים. לאור זאת קמו עמותות שונות שמטרתן היא לתהות לעומק על הבעיות הקיימות ולסייע כספית וחברתית כדי לקדם את האוכלוסיות המוחלשות.

עמותות אלו הוקמו על ידי אנשים בעלי חזון לתת מעטפת של תמיכה לנזקקים כדי לשפר ולו במעט את חייהם. בכל תחום אפשר למצוא סיפורים קשים וקורעי לב וכאשר העמותות מסייעות בדרכים שונות, אפשר לראות ניצוץ של תקווה וחיוך על פניהם של האנשים שסבלו לאורך שנים ממצבים כאלה ואחרים.

עמותות הן מוסדות ללא כוונת רווח ולכן חלק מהן מקבלות תקציבים ממשלתיים. ההיקף של סיוע זה משתנה בכל שנה ובהתאם להחלטות ממשלתיות, לחשיבות של נושא זה או אחר ולהיקף הסיוע הממשלתי שנקבע לכל מטרה.

מעבר לכך כל עמותה מבצעת גיוס כספים מגורמים אחרים הן פילנתרופיים, הן עסקיים וגם בקרב אנשים פרטיים וזאת כדי להגדיל את ההכנסות שלהם. בדרך זו נפתחת האפשרות הנוספת לסיוע למשפחות או ליחידים שזקוקים לכך.

עמותות מגייסות כספים 

ללא הפעילות המבורכת של עמותות רבות בישראל, תחומים שלמים היו נותרים ללא מענה ונושאי רווחה אקוטיים לא היו מטופלים באופן מושלם עקב היעדר תקציב ממשלתי וכוח אדם.

זו הסיבה שכל עמותה קובעת לקראת תחילת שנת הכספים מהו ההיקף הכספי הנחוץ להם עבור הפעילות ההומניטרית. אם ההיקף יהיה כמו בשנה הקודמת, או שהם מעוניינים להרחיב זאת. לעיתים עמותות מסוימות מחליטות גם להוסיף תחומי פעילות שהם נושקים לפעילות הנוכחית שלהם ולכן יש צורך בתקציב הרבה יותר רחב. 

קרנות פילנתרופיות 

הדרך המומלצת עבור עמותות היא לפנות לקרנות פילנתרופיות אשר יש להן כספים רבים והמטרה של פעילותן היא להעניק סיוע לגורמים שאכן זקוקים לכך.

על פי הדוחות השונים שהם מקבלים מהעמותות המצביעים על סוגי הפעילויות ועל היקף הכספים הדרושים לכך, כל קרן מקבלת החלטות על חלוקת הכספים בכל שנה.

אם על פי קו החשיבה של מנהלי הקרן עמותה מסוימת מבצעת פעילות שהיא יוצאת מגדר הרגיל ומסייעת מאד לאוכלוסייה מסוימת ומצליחה ליצור עבורה שינוי משמעותי, הם יעניקו לעמותה זו סיוע כספי בהיקף מהותי. בנוסף לכך הקרנות מעניקות תמיכה לעמותות נוספות העוסקות בתחומים שהם אקוטיים כמו רפואה, סלי מזון, תמיכה נפשית ועוד.

החשיבות של התמיכה הכספית 

עמותות שאינן מקבלות תמיכה כספית, עלולות להפסיק את פעילותן המבורכת. זו הסיבה שמנהלי העמותות עושים כל שניתן כדי לגייס כספים גם בדרכים אחרות.

הם פונים לחברות עסקיות ומבקשים מהן תמיכה חודשית או חד פעמית כדי לקדם מהלכים שונים בפעילות השוטפת. עסקים רבים נרתמים למטרות השונות כדי שהם ועובדיהם יתמכו בקהילה.

מעבר לכך יש יתרון לתרומות כיוון שלעמותות יש אישור על פי סעיף 46 לחוק ולכן אלו כספים שמקבלים הגדרה של הוצאה מוכרת. כמו כן הם מגייסים כספים גם בקרב אנשים פרטיים שמעוניינים לסייע לקהילה.

About admin

Check Also

שמשיות לעסקים: האלמנט החסר להשלמת האווירה

לא משנה איזה סוג של עסק אתה מפעיל, הרושם הראשון הוא מכריע. ובזמן שרוב העסקים …

כתיבת תגובה