כל בעלי העסקים כבר מבינים את החשיבות הרבה של אתר איכותי, ורובם גם יודעים שאם לא יקדמו אותו כל ההשקעה בבנייתו עלולה לרדת לטמיון. מצד שני, ישנם לא מעט אנשים שמאמינים שניתן לקדם את האתר גם ללא עזרת אנשי מקצוע – וזו עלולה להיות טעות שתעלה להם ביוקר.
למה יש חשיבות לניסיון?
הסיבה לתפישה השגויה לפיה קידום אתרים לא מצריך ידע ספציפי וניסיון בתחום הוא ריבוי מאמרי ה-SEO שאין בהם ערך מוסף אמיתי. תכנים אלה מייצרים את האשליה כאילו כל אחד יכול לכתוב 300-400 מילים על כל נושא בעולם, וזה יספיק כדי שהאתר יקודם.
בפועל המצב שונה לחלוטין: קידום אורגני מקצועי הוא לא הוספת תוכן לאתר וגם לא יצירת קישורים אליו – אלא קודם כל מחקר מעמיק, ורק לאחר פענוח הממצאים והפקת תובנות נכונות מגיע שלב הביצוע בפועל.
למה חשוב לבצע מחקר מקיף ויסודי?
כמעט בכל תחומי הפעילות ישנה תחרות קשה מאוד בין עסקים רבים ולכן גם אתרים רבים. כדי להגיע למקומות הראשונים בגוגל, ובשאר מנועי החיפוש כמובן, וגם להישאר בצמרת לטווח ארוך, דרושה אסטרטגיה מדויקת. בהתאם קידום אתרים מבוסס כאמור על מחקר מקיף שכולל איתור של מילות המפתח שכדאי להתחרות עליהן, אפיון של קהל היעד הרלוונטי, בדיקת המצב הנוכחי באתר ומציאת דרכים לשיפורו, ועוד.
בעזרת מחקר מתאים ניתן לגבש אסטרטגיה מיטבית ולהבטיח מקסימום יעילות בתהליך.
מה כולל קידום אתרים?
קידום אתרים אורגני מבוסס על 3 מרכיבים: תוכן, קישורים ואופטימיזציה לאתר מבחינה טכנית. החלק הטכני כולל למשל פעולות שמקצרות את זמן טעינת האתר, ובפרט בסלולר, ובלי ידע ספציפי אין כמעט סיכוי לבצע אותו נכון.
המרכיב של התוכן הוא קריטי לקידום האתר – התכנים החדשים חייבים להיות מותאמים לקהל היעד לפי האפיון שגובש, לכלול את מילות המפתח שנבחרו במינונים נכונים ובפיזור טבעי ובעיקר לספק תשובות מקצועיות, עדכניות ואמינות לשאלות החשובות עבור הגולשים.
גם לצורך יצירת פרופיל קישורים אפקטיבי נדרשים תכנים איכותיים. בחירת האתרים שמהם יצאו הלינקים לאתר המקודם נעשית על סמך הדירוג שלהם בגוגל, כשעוד דגש חשוב הוא שתהיה נקודת השקה אמיתית בין אותם לאתרים לאתר שלכם.