מיתוג עסקי הוא צעד חשוב בהגדרת העסק. כל עסק אשר רוצה למשוך אליו לקוחות ולאורך זמן, צריך לחשוב כיצד הוא מבדל עצמו משאר העסקים הקיימים בתחומו (ולא רק). הליך חשיבה מעמיק שכולל בחירת המוצרים או השירותים הנכונים לקהל וכיצד להעביר את המסר הנכון.
מהו המסר הנכון של העסק
השאלה מהו המסר שהעסק רוצה להעביר ללקוחותיו צריכה להיות במרכז תהליך המיתוג העסקי. כאן יש לבצע מחקר, לחשוב על העסק עצמו, האנשים שהקימו אותו וגם להתייחס אל המתחרים ואל השוק באופן כללי. מסר נכון יכול להביא לקוחות ולשנות את פני העסק כולו.
הכלים המשמשים בתהליך מיתוג עסקי
- לוגו – לוגו הוא כלי חשוב בכל מה שנוגע למיתוג עסקי. כדי שאפשר יהיה לזהות את העסק ואת מה ששייך לו, הלוגו צריך להופיע בכל מקום ולכן הוא חשוב כל כך וחייב לבטא את הערכים המרכזיים של העסק.
- אתר אינטרנט – אתר האינטרנט של העסק הוא דרך נפלאה לתקשר עם הקהל ולמשוך אותו להיות לקוח. האתר חייב להיות ברוח העסק, בצבעים המתאימים לו והכתוב בו צריך גם כן להיות ממותג.
- סלוגן – סלוגן הוא משפט קצר (בין שתיים לחמש מילים בדרך כלל) המסביר בתמצות מהו העסק. יצירת סלוגן טוב יכולה להימשך זמן רב וצריך תמיד לזכור כי המטרה היא למתג את העסק ולבטא את הערכים שלו בצורה הטובה ביותר.
- גרפיקה – חשוב מאד שכל כלי גרפי יהיה תואם לעסק ולשם כך כאשר מבצעים מיתוג עסקי יוצרים בין היתר גם שפה גרפית לעסק.
לבצע את תהליך המיתוג עם חברה המתמחה בכך
לא כל אחד יכול לבצע לעצמו הליך של מיתוג עסקי. לא במקרה ישנן חברות שזוהי ההתמחות שלהן. היתרון של לקיחת חברה חיצוני הוא היכולת שלה לראות דברים שלא נראים מתוך העסק וכמובן גם הניסיון שלה בתחום. ברגע שהחברה באה לבצע את התהליך היא לא מחליטה עבור העסק אלא באה לפעול איתו בשיתוף פעולה מלא והמטרה היא ליצור ביטוי של העסק דרך הכלים המקצועיים ביותר.