מה ההשפעה של המלחמה באוקראינה על העולם?

חשבנו כי סיימנו לראות מלחמה באירופה וכי בעולם המערבי לא יהיו עוד מלחמות, אז חשבנו. חשבנו שרוסיה למדה מן העבר ולא תצא לעוד מלחמה אז חשבנו. אפשר לראות כי לפוטין יש תוכניות משלו והוא לא כפוף לסדר היום של ביידן או מקרון. אין ספק כי המלחמה באוקראינה משפיעה קודם כל על רוסיה ועל אוקראינה בצורה הנרחבת ביותר. אך למלחמה יש השפעה עצומה גם על שאר העולם.

קודם כל מחירי הסחורות, הגז והנפט טיפסו בחדות וגרמו לאינפלציה לעלות בחדות במדינות המערב לראשונה מזה עשורים רבים. שנית כל המלחמה החזירה לתודעה בריתות ישנו אשר חשבנו כי אבד עליהן הכלח כמו למשל ברית נאט"ו ואפשר לראות כי גם פינלנד ושם שוודיה רוצות להצטרף לברית זו. המלחמה גם החזירה את המלחמה הקרה לשולחן ואפשר לראות כי המתיחות בבין רוסיה לארצות הברית חזרה ובענק ונראה כי היא כאן להישאר.

האם ישראל צריכה לקחת צד במלחמה באוקראינה?

ישראל צריכה תמיד להימצא בצד של ארצות הברית בכך אין ספק, נכון יש עוד אינטרסים על השולחן כמו העובדה כי רוסיה גובלת בנו בגלל שיש לה צבא גדול בסוריה ואנו חייבים להתייחס לכך. אך עוד לפני שאנו ניגשים לניתוחים קרים אנו חייבים לזכור כי יש גם להיות בצד הנכון של ההיסטוריה.

הצד הנכון של ההיסטוריה במקרה זה הוא להיות בצד של אוקראינה. רוסיה פתחה במלחמה, רוסיה מפציצה אזרחים חפים מפשע ורוסיה מבצעת פשעי מלחמה. אז אנו לא צריכים לתקוף את רוסיה תחת כל עץ רענן אך אנו בהחלט צריכים לתמוך באוקראינה ולעזור לה בציוד מציל חיים כמו בית החולים אשר הקמנו בתחילת המלחמה. 

מי צפוי לנצח במלחמה?

בהתחלה כאשר רוסיה פלשה לאוקראינה היו בטוחים כולם כי העסק ייגמר תוך שבוע ומאז אוקראינה עומדת בנחישות מופתית וגרמה לרוסים עשרות אלפי הרוגים. על רקע זה נראה כי המלחמה נכנסת לשלב של דשדוש שבו שני הצדדים לא רוצים להשיג הפסקת אש ולכן נראה כי המלחמה תמשיך לצערנו עוד שנים ארוכות. היכנסו לאתר BOW.CO.IL בכדי ללמוד עוד על אירועים חדשותיים באתר החדשות המוביל בארץ.

About admin

Check Also

הכול על לימודי שיווק דיגיטלי

בעידן שבו כל בעל עסק צריך שירותי שיווק דיגיטלי, ברור מדוע עוד ועוד אנשים בוחרים …