יזם מתחיל? כך תימנע מטעויות בתחילת הדרך

לכל אחד מאיתנו יש לפחות רעיון אחד בראש שיכול להיות הצלחה מסחררת. רבים מתכננים איך הם יציאו לפועל את הרעיון שלהם, איך הם ירוויחו מיליונים וימכרו אותו גם בחו״ל, ואיך הם לא יצטרכו לעבוד יותר יום נוסף בחייהם. אולם, יש את אלו, שמבינים את העבודה הקשה הכרוכה בהקמת חברה סטרטאפ, שפועלים כבר לגיוס משקיעים בשטח, שמעלים את הרעיון שלהם בכל הזדמנות קיימת, ושהיזמות זורמת להם בעורקים. אם אתם שייכים לקבוצה הזו, ואתם לא יכולים לחכות עד שתוכלו להריץ את הרעיון ולראות אותו הופך למציאות, אתם מוזמנים לקרוא את הכתבה הבאה.

 

טיפים חשובים ליזם המתחיל

 

הנה לכם כמה טיפים חשובים שתוכלו לאמץ לכם בתחילת הדרך:

  • הקמה של חברה היא אינה עניין של מה בכך, והוצאת רעיון לפועל דורש הרבה מאוד עבודה קשה. חשוב מאוד שתכינו את עצמכם לעבוד ללא הפסקה, ותהיו מוכנים לכל הויתורים שתאלצו לעשות במהלך הדרך. יחד עם זאת, חשוב מאוד שתאהבו את הרעיון שלכם ואת התחום בו אתם עוסקים, ולא תחשבו רק על הכסף שתוכלו להרוויח.
  • ליזמים בתחילת הדרך יש נטיה להתפזר להמון תחומים, קהלי יעד ואזורים גיאוגרפיים שונים. ההתלהבות הראשונית שלכם, והרצון שלכם להביא את הבשורה לכמה שיותר אנשים, יכולה לגרום לכם לפזרנות יתר. בשלב הראשון מומלץ מאוד לעשות פוקוס, להתמקד בואלוסיה ספציפית או באיזור גיאוגרפי מסויים, ולאחר מכן תוכלו להרחיב את הפעילות בצורה חכמה יותר.
  • יזמים רבים מאוהבים במוצר אותו הם רוצים למכור, ואחרי בדיקת סקר שוק קשה להם לקבל את העובדה שקהל היעד שלהם פחות מעוניין במוצר. חשוב מאוד להבין שהקהל שלכם הוא ההצלחה שלכם, ולכן רצוי שתמכרו לו מה שהוא רוצה לקנות. במידה ונדרשים שינויים במוצר במהלך הדרך שקצת סוטים מהרעיון המקורי, תהיו פתוחים לקבל אותם.
  • לבסוף, חשוב מאוד שתהיו מסודרים ותתכננו קדימה את הפעילות העסקית שלכם. בנו תוכנית כלכלית ותוכנית עבודה מפורטת, תכננו שנה, חמש שנים ועשר שנים קדימה, הציבו לכם מטרות ויעדים, ונסו לקבל החלטות בהתאם.

 

איך תוכלו להמנע מטעויות נפוצות?

 

אין ספק שיזמים מתחילים נוטים לעשות לא מעט טעויות בתחילת הדרך. הנה כמה טעויות נפוצות שאולי תוכלו להמנע מהן:

  • רבים מהיזמים בטוחים שאם הם יספרו על הרעיון שלהם מישהו יגנוב להם אותו, ויוציא אותו לפועל לפניהם. אין ספק שלא כולם רוצים להקים חברת סטרטאפ, ואם תספרו את הרעיון שלכם לכמה שותר אנשים, ותגייסו לצידכם אנשים שיתלהבו מהרעיון, תוכלו ליצור שיתופי פעולה מעניינים, לגיים אנשים שיכסו על החולשות שלכם, ואולי אפילו להיתקל במי שיהיה מוכן להשקיע ברעיון שלכם לא מעט כסף.
  • חברות סטרטאפ רבות נכשלות בעקבות אומדן לא נכון של עלויות ואינן יודעות להעריך נכון את התקציב לו הן זקוקות. התקופה הראשונה של העסק, בה אין הכנסות, ולמעשה החברה רק מוציאה כספים, יכולה לגמור לכם את התקציבים במהירות. לכן, מומלץ לעשות חישוב כמה שיותר מדויק, להבין את המחויבות לשיווק ולגיוס כספים, ולהתנהל כך באופן מתמיד ומתמשך בכל תקופת קיום החברה.

About admin

Check Also

הכול על לימודי שיווק דיגיטלי

בעידן שבו כל בעל עסק צריך שירותי שיווק דיגיטלי, ברור מדוע עוד ועוד אנשים בוחרים …