חנוך רידר נותן טיפים לגיוס עובדים

איתור, מיון וגיוס עובדים הוא תהליך מורכב שמחייב תשומת לב רבה מצד המנהלים בכל ארגון או עסק (או מצד מי שאחראי על כוח האדם בארגון/עסק). חנוך רידר, הבעלים לשעבר של רשת איל מקיאג', מספק טיפים יקרי ערך שיעזרו גם לכם למצוא את העובדים שהכי מתאימים לכם.

סוף מעשה במחשבה תחילה

עוד לפני שמתחילים לחפש עובד או עובדת, ממליץ חנוך רידר להקדיש זמן ומחשבה לאפיון מדויק ומפורט של העובד/ת האולטימטיבי/ת לתפקיד שאותו אתם רוצים לאייש. אילו כישורים נדרשים כדי למלא את המשרה המדוברת, מהו היקף הניסיון אם יש צורך בכזה, מהם מרכיבי האישיות שיעזרו לאדם לבצע את התפקיד בצורה מושלמת, על מה בשום פנים ואופן לא כדאי להתפשר ואילו רכיבים הם פחות קריטיים או שניתנים להשגה תוך כדי עבודה ובפרק זמן קצר יחסית.

שימו לב – לכאורה מדובר במובן מאליו, שהרי כל מעסיק יודע בדיוק מה צריך כדי לבצע כל פונקציה בעסק בהצלחה, אבל בפועל במקרים רבים מתבצע חיפוש אחרי אדם שדומה למי שעוזב את החברה ולאו דווקא אחרי האדם המתאים ביותר למשרה.

למה חנוך רידר ממליץ להדגיש את איכויות העסק?

אמנם במציאות של ימינו על כל משרה ישנם קופצים רבים, ולכאורה רק מחפשי העבודה אמורים להבליט את יתרונותיהם, אבל חנוך רידר ממליץ גם למחפשי העובדים להדגיש את יתרונות הארגון/עסק, וזאת מהסיבה הפשוטה שככל שתדגישו את האיכויות של מקום העבודה, כך תמשכו מועמדים איכותיים יותר. מאחר שאיכות ההון האנושי היא אחד המפתחות החשובים ביותר להצלחתו של כל עסק וכל ארגון, כדאי להשקיע מעט תשומת לב גם בציון נקודות החוזקה של החברה.

דייקו את המודעה

בנוסף להדגשת היתרונות של מקום העבודה, חשוב מאוד שמודעת הדרושים תהיה מדויקת לחלוטין: פרטו את כל הדרישות והציפיות שלכם ממי שרוצה להתקבל למשרה הפנויה, ציינו מה מהווה מבחינתכם תנאי בל יעבור, הסבירו מה מקנה עדיפות ונקודות זכות למועמדים ופרטו ככל האפשר גם לגבי המשרה עצמה – מהן שעות העבודה, האם נדרשות שעות נוספות, האם ישנה גמישות מסוימת, איפה מתבצעת העבודה בפועל, האם ישנם מאפיינים ייחודיים למקום העבודה ובעצם כל פרט שיסייע למי שמחפש או מחפשת עבודה להבין אם המשרה מתאימה להם או לא.

אמנם גם המודעות המפורטות ביותר והמדויקות ביותר עדיין מושכות גם קורות חיים לא רלוונטיים (בין אם מבחינת הציפיות שלכם ובין אם כי המועמד עצמו לא ירצה את המשרה), אבל הן מצמצמות משמעותית את התופעה ומהוות מסננת ראשונית כך שיהיה לכם קל יותר לבחון את המועמדים שבאמת מתאימים לתפקיד.

בקשו המלצות

באופן טבעי מועמדים שמחפשים עבודה נוטים לשבח את עצמם ולטשטש את נקודות החולשה שלהם. אמנם אך טבעי שלכל עובד תהיינה גם נקודות תורפה, וייתכן כמובן שהן לא יפריעו לו למלא את התפקיד בצורה מעולה, אבל כדאי כמובן לדעת כמה שיותר על כל מועמד או מועמדת – ולשם כך ממליץ חנוך רידר לבקש המלצות. אמנם גם לממליצים יש נטייה להתמקד בחיובי, אולם שיחה איתם מאפשרת, אם מקשיבים בתשומת לב, לקבל מושג גם לגבי החולשות ולא רק החוזקות.

הקדישו תשומת לב גם לאישיות ולא רק לכישורים

במקרים רבים ההשכלה, הניסיון והכישורים המקצועיים הם אלה שמתבלטים, ואך טבעי שכך יהיה. בנוסף לא קל לאבחן אישיות של אדם בפרק זמן קצר ובאינטראקציה מוגבלת מטבעה כמו ראיון עבודה, אבל מצד שני כן חשוב לייחס משקל נכבד לאישיות – שכן בסופו של דבר יש לה השפעה משמעותית על תרומתו של האדם לחברה שלכם.

 

 

About admin

Check Also

משטחי שקילה

אם אתם עוסקים בתחום של ייבוא, ייצוא או ייצור בתעשייה, כנראה שהנושא של משטחי שקילה …