העסקת עובדים מקצועיים – לאורך זמן

להעסיק אדם, לבקש ממנו לעשות עבודה מסוימת, לסמוך עליו שיעשה אותה, ולהציע לו תגמול כספי עבור זה, נראה כמובן מאליו בתרבות בה אנו חיים. ובכל זאת, אם זה כה פשוט, מדוע העסקת עובדים דורשת כל כך הרבה משאבים ומחשבה? ומדוע פעמים רבות העובדים לא נשארים איתנו יותר מכמה חודשים?

למצוא את העובד הנכון לחברה הנכונה זה הרבה יותר מורכב ממה שאתם מתארים לעצמכם, ואם אתם עובדים בכוח אדם, אתם יודעים שזה לא פשוט כפי שזה אולי נראה מבחוץ. זה לא רק מודעת דרושים, לענות לכמה טלפונים, ראיון או שניים, וגמרנו. התהליך, אם נעשה במחשבה לטווח ארוך, מורכב ומסועף.

איך להעסיק עובדים בצורה יציבה

העסקת עובדים שנעשית בצורה רנדומלית ולא מקצועית עולה לחברה הרבה כסף, ויוצרת אוושות לא בריאות, הן בארגון והן מחוצה לו.

  • תחלופת עובדים מתמדת יוצרת חוסר יציבות בחברה עצמה
  • יש קושי ביצירת תרבות ארגונית בריאה וכל ההשלכות שנובעות מכך
  • עובדים שבאים והולכים לא מאפשרים לחברה לצמוח למלוא הפוטנציאל שלה
  • המון זמן וכסף מתבזבזים כאשר יש צורך בהכשרת עובדים חדשים פעם אחר פעם
  • החברה מקבלת שם רע בשוק העבודה, וטאלנטים רציניים לא ירצו לעבוד עם חברה כזו

אלו הם רק חלק מהסיבות מדוע החלפת עובדים מתמדת ובחירה שגויה בעובדים שלכם זה דבר שצריך להימנע ממנו בכל מחיר.

אז איך כן עושים זאת?

כדי לבחור את העובדים בצורה נבונה, צריך קודם לכן לעשות בדק בית, ולהבין האם התרבות של החברה שלכם בהירה לכם, ולעובדים הקיימים. האם יש סיפור ברור לחברה, נרטיב שכל העובדים מודעים לו ומזדהים איתו? מעבר לעובדה שכולם מקבלים תלוש משכורת המגיע מאותו חשבון בנק, או שכולם נפגשים בבוקר באותו הבניין או משרד, צריך עוד משהו שמחבר את החברה. הדבק הזה הוא הנרטיב.

כאשר המטרה של העובדים ברורה, והיא לא "לעשות כסף", אלא משהו מובהק – איך אתם עוזרים לעולם, ללקוחות שלכם, קל יותר להזדהות עם החברה, וזה בסיס חיוני לבחירת עובדים שיש להם לא רק את הידע הטכני הדרוש, אלא את הרוח שהחברה נושבת בה.

About admin

Check Also

הכול על לימודי שיווק דיגיטלי

בעידן שבו כל בעל עסק צריך שירותי שיווק דיגיטלי, ברור מדוע עוד ועוד אנשים בוחרים …