האם שינה טובה אכן תורמת לאיכות החיים?

יש כאלו ששינה עבורם היא אחד התחביבים, יש כאלו ששינה עבורם היא בזבוז זמן ויש כאלו שלא יכולים בלי שינה של צהריים בכל יום. לא משנה איך אתם רואים את זמן השינה שלכם חשוב שתדעו שהיא חשובה מאוד עבור איכות החיים שלכם. במהלך היום אנחנו נדרשים לריכוז ועשיית פעולות שדורשות מאיתנו חשיבה, אם לא נישן מספיק ולא ניתן לגוף את המנוחה הרצויה אנחנו פשוט לא נוכל לבצע את הפעולות הפשוטות ביותר בצורה שבה אנו מצפים לעשות אותן.

שינה של שעתיים או שלוש בלילה אומנם יכולה לתת לנו אנרגיות וכוח לזמן קצר אבל שינה מועטה לאורך זמן עלולה ממש לפגוע בגופנו. העייפות המצטברת יכולה לגרום לקריסה של הגוף ולא תמיד זה מגיע לנו ברגעים הנכונים. נהיגה למשל דורשת מאיתנו ערנות מקסימאלית ועלייה על ההגה לאחר לילה ללא שעות השינה הרצויות עלולה להוביל לאסון של ממש בעקבות שנייה אחת של חוסר ריכוז שנגרמת כתוצאה מלילה ללא שינה. חשוב להוסיף שגם שינה ארוכה מדי, כלומר שינה של 10 שעות ויותר עלולה לגרום לעייפות וחוסר אנרגיה אבל היא עדיפה כמובן על פני שינה של כמה שעות ספורות.

שינה איכותית – לא רק משך השינה:

אז אם חשבתם ששינה איכותית נקבעת רק לפי משך הזמן שלה טעות גדולה בידכם ומשך השינה הוא רק פרמטר אחד מתוך רשימה ארוכה שמרכיבים שינה טובה. שינה בתנאים נוחים קרי שינה בטמפרטורה מאוזנת, שינה עם בגדים נוחים, שינה בשעות הלילה ושינה ללא הפרעות כמו טלוויזיה או רעשים אחרים היא שינה שתיתן לכם את האנרגיות ביום שלמחרת. שינה של 7-8 שעות אבל בקור מקפיא, עם נעליים ובשעות הצהריים היא אינה איכותית כמו אותה השינה עם תנאים מושלמים. אז נכון שלכל אחד ואחת מאיתנו יש לו"ז אחר ויש כאלו שעובדים בשעות הלילה וישנים ביום ויש אחרים שהם אנשי צבא שלא ישנים רצוף אבל אם בוחנים את השינה בתנאי מעבדה בהחלט אפשר להגיע למרכיבים שיכולים להפוך את השינה שלנו למוצלחת הרבה יותר.

עוד מרכיב חשוב באיכות השינה שלנו הוא כמובן איכות המזרון. אם אתם באמת רוצים שינה מושלמת עליכם לבחור מזרון שהוא לא קשה מדי ולא רך מדי, מזרון אורטופדי ששומר לכם על הגב ומזרון איכותי שעשוי מהחומרים הטובים ביותר. מזרונים איכותיים לא אמורים לעלות אלפי שקלים, מזרונים במחיר נוח לכל כיס ניתן למצוא בכל החנויות וברחבי הרשת ולאו דווקא המחיר הגבוה מעיד על האיכות הגבוהה. מזרון נמדד לא רק בגודל או בעובי שלו אלא בעיקר ברמתה נוחות ובאיכות שלו ואם אתם לא רוצים להתפשר על השינה שלכם ולא רוצים לוותר על אנרגיות חדשות בכל בוקר מומלץ מאוד שתבחרו מזרון שעונה על הציפיות שלכם.

 

 

About admin

Check Also

מה זה אומר בפועל אשפוז כפוי?

יש לא מעט מקרים שבהם אנשים פונים מיוזמתם, או בעזרת קרוב משפחה, למוסדות פסיכיאטריים שונים. …