שיטה מוכרת בעולם של קידום אתרים היא קבלת לינקים חיצוניים מאתרים אחרים שמשפרים את דירוג הסמכות של האתר שלכם וגם את הדירוג שלכם במנוע החיפוש של גוגל. לצד הקישורים המוכרים שיוצאים מתוך טקסט (אנקורים), מקדמי אתרים רבים ממליצים לגוון את פרופיל הקישורים שהאתר שלכם מקבל ולהוציא גם לינק URL איך שהוא, לינקים ממילים גנריות כמו "לחץ כאן" או "עבור עכשיו" וגם לינקים שיוצאים מתוך תמונות. כדי להוציא לינק מתוך תמונה אתם יכולים ליצור תוכן ויזואלי לאתרים אחרים ולהוציא ממנו לינק. במאמר הזה נעבור על סוגי הלינקים שניתן להוציא מתוך תמונה ואיך אפשר לעשות זאת. אך קודם לכן, חשוב שנבין האם הלינקים האלו באמת עוזרים לקידום אורגני.
האם לינקים מתמונות עוזרים ל-SEO?
אם אתם יוצרים תוכן מדיה איכותי באתר שלכם, משתמשים שקראו את התוכן יכולים לשתף אותו גם באתר שלכם עם לינק לאתר שלהם. תמונות עוזרות לקוראים להבין מידע מורכב בצורה פשוטה ונעימה לעין. לינק מתמונה הוא בהכרח חלש יותר מלינק חיצוני שמגיע מטקסט אבל הוא מעולה לגיוון פרופיל הקישורים שלכם (לא מומלץ בכלל לקבל רק לינקים מטקסט), אתרים אחרים ירגישו יותר בנוח להוציא לכם לינק עם תמונה במידה והתוכן בתמונה רלוונטי ולמרות שזה לינק תמונה, עדיין אתר אחר בוחר להפנות אליכם כוח קידומי וזה משפיע על הדירוג בגוגל.
סוגים שונים של לינקים מתמונות
אתם לא יכולים לפרסם תמונות שאין להם באמת משמעות באתר שלכם או באתרים אחרים. יש דרכים רבות לפרסם את התמונות הנכונות באתר שלכם כדי שגולשים אחרים ישתפו ויקשרו דרך האתר שלהם או לפרסם ישירות באתרים אחרים (בהסכמה כמובן) עם קישור ישיר לאתר שלכם. לפניכם כמה אפשרויות מעולות:
1. אינפוגרפיקות
אינפוגרפיקה מעוצבת ומושכת את העין זו דרך מצוינת לבנות קישורים חיצוניים איכותיים. למרות שיצירת האינפוגרפיקה עלולה להיות קשה כי צריך לרכז נתונים מכמה מקורות שונים ולעשות בעצמם תחקיר על התחום שלו אתם יוצרים אינפוגרפיקה. סטטיסטיקות מראות שיש סיכוי גבוה פי 30 שגולש יקרא אינפוגרפיקה מאשר טקסט רגיל. הרבה מקדמי אתרים מקצועיים משתמשים באינפוגרפיקות כדי לקדם את האתר שלהם ולגרום לאתרים אחרים להוציא קישור לאתר שלהם.
2. לוגו ובאנר
אחד מהקישורים הפופולריים ביותר שיוצאים מתוך תמונה לאנשים אחרים אלו קישורים שמגיעים מהבאנר או מהלוגו של החברה שאליה יוצא הקישור. ברגע שהמותג שלכם מספיק חזק, הלוגו או הבאנר שלכם יזוהו עם המותג ובעלי אתרים יקשרו את הלוגו ישירות למותג. דוגמא מעולה לכך היא כאשר כותבים פוסט אורח באתר מסוים ומקבלים בתמורה לינק לאתר שלכם, תוכלו לקבל לינק תמונה מהלוגו של האתר שלכם שתוטמע בפוסט שפרסמתם בתחתית הפוסט או בפסקה שמספרת על הכותב ועל מקום עבודתו.
3. תמונות מוצר
צילום מוצרים לאתר איקומרס בצורה איכותית יכול ליצור קישורים חיצוניים רבים. אם התמונות איכותיות ומתארות את המוצר בצורה טובה לעוד אנשים באינטרנט עשוי להיות שימוש במוצר. סוג זה של קישורים חיצוניים נפוץ באתרים עם תכנית שיווק שותפים המאפשרים למשווקים למכור את המוצרים שלהם תמורת עמלה ולינק מותאם אישית שמשווק מפרסם כדי להוביל טראפיק רלוונטי לרכישת המוצר. פיזור הלינקים לדפי מוצרים באתרים אחרים, ברשתות החברתיות ובאימייל מרקטינג משפר את הסמכות של האתר ואת הדירוג בגוגל.
4. מפות
דרך נוספת לקבלת קישורים חיצוניים המגיעים מתמונות היא פרסום של מפות רלוונטיות באתר שלכם או באתרים אחרים. כמובן שבאתר שלכם ככל הנראו תפרסמו מפה של גוגל Maps עם כתובת העסק שלכם וגם זו אפשרות לגיטימית. אפשרויות יותר פופולריות הן שימוש במפות לצרוך הסבר מסוים.
5. צרו תמונות ייחודיות עבור קישור לאתר שלכם
כשאתם משתמשים בתמונות לא מקוריות, באתר שלכם או באתרים אחרים, לא רק שהאתר שלכם לא יתקדם במנוע החיפוש ומדד הסמכות שלא לא יגדל – אתם גם מסתכנים בקבלת או עונש ממנוע החיפוש של גוגל על תוכן מועתק או בתביעות זכויות יוצרים מהאדם שממנו העתקתם את התמונה. צרו תמונות ייחודיות עם הכלי Canva או עם כלים אחרים. מומלץ לבחור תמונה מהסוגים הבאים:
- תמונות מסטוק – סטוק של תמונות זו אספקה של תמונות וצילומים שיש אישור להשתמש בהם בפרויקטים שיווקים, מסחריים ולמען מטרות רווח. יש המון אתרי סטוקים של תמונות קיימים באינטרנט שמהם ניתן לקנות מנוי חודשי ולבחור תמונות משם בהתאם לנושא הרצוי.
- טיפוגרפיה מבוססת תמונה – אלו בעצם דברים חשובים בטקסט או כותרות מרכזיות שאתם מציגים על גבי תמונה. כך הקורא מבין מה הוא קורא דרך צורה ויזואלית.
- אילוסטרציות – גיפים או אילוסטרציות משעשעות, מצחיקות ורלוונטיות. מעולים כדי למשוך תשומת לב.
לסיכום
קישור מתמונות אלו לא הקישורים היחידים שאתם צריכים כשאתם בונים פרופיל קישורים לאתר אינטרנט. למעשה, ההשפעה שלהם נמוכה יותר מלינקים שמגיעים מאנקור טקסט. אבל, מכיוון שכל אתר צריך לגוון את פרופיל הקישורים שלו כדי שגוגל יבין אותו יותר טוב וידרג אותו גבוה יותר וקישור מתמונה זה אפשרות מעולה לגיוון בלינקים. בנוסף, תמונות רלוונטיות ומעניינות יכולות לעזור לכם לקבל קישורים מאתרים אחרים בחינם מבלי שתצטרכו לפנות אליהם ורק על ידי שיתוף התוכן שלכם אצלם באתר.
על הכותב
אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה פרסום בלינקדאין, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud, חברה שמנגישה אחסון אתרים מומלץ ואת עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.