מוצאים את האיזון: קריירה מול משפחה

השאיפה להגשמה עצמית בעולם, למיצוי מלוא הפוטנציאל שלנו כאינדיבידואלים, עומד לעיתים כסתירה יחסית אל מול הרצון להקים משפחה. ילדים זה שמחה, אך זו גם עבודה, ולעיתים במשרה מלאה, ולפחות אחד מבני הזוג בוחר לעשות לא מעט וויתורים בעקבות התרחבות התא הזוגי לכדי תא משפחתי עם ילדים.

הרבה אנשים מוצאים את עצמם מול השאלה של קריירה מול משפחה, ואנו עדים לתופעה ייחודית לעשורים האחרונים, בה יותר ויותר אנשים בוחרים להקים משפחה בסוף שנות השלושים שלהם, אחרי שביססו את מעמדם בקריירה.

הלחץ החברתי וההתניות שלנו כישראלים מכוונות אותנו באופן שנראה כי הוא טבעי להקים משפחה, אך האמת היא שהבחירה נתונה ביד כל אחד ואחת מאיתנו, וזה בדיוק מה שהופך את העניין של קריירה מול משפחה לכה מאתגרת.

קריירה מול משפחה – איך מאזנים?

סדר העדיפויות של כל אחד מאיתנו מעט שונה. נכון, כמעט כולנו חולקים את השאלות לגבי קריירה והקמת משפחה, אך מערך האפשרויות, או הסיפור האישי של כל אחד ואחת מאיתנו מעט שונה, ולעיתים מאוד שונה.

האיזון בשאלה של קריירה מול משפחה חייב להיות כזה שמוביל לסיפוק מרב הצרכים שלנו, תוך הבנה שלא תמיד ניתן לענות על כל הצרכים במקביל. מי שבוחר לפנות ימינה בשביל, לא יגלה כרגע מה יש בשביל שפנה שמאלה, אך אין זה אומר כי בעתיד לבוא לא נוכל לבחור שביל אחר.

לקחת הפסקה מהחיים, להתבונן לעומק מול גורם חיצוני כמו מטפל מקצועי, מאפשר לנו לקבל פרספקטיבה על הרצונות העמוקים שלנו, אלו שנרגיש החמצה אם לא נענה עליהם, ואנו יכולים לגלות את הצרכים העמוקים ביותר שלנו ולבחור כיצד לאזן את התשובה לשאלת הקריירה מול הקמת המשפחה.

נשים וגברים בקריירה ומשפחה

בעולם בו יותר ויותר נשים מפתחות קריירה, דבר שהיה עד לפני מספר עשורים שמור אך ורק לגברים, אנו עדים לשיקולים רבים שיש לקחת שפשוט לא היוו עניין בעבר.

בעוד שגבר יכול להקים משפחה כמעט בכל גיל, הרי שגיל הפריון אצל נשים מוגבל, ומשתנה מאישה לאישה. נשים קרייריסטיות רבות מוצאות את עצמן מול דילמה אמיתית וחריפה כאשר הן בשיא הקריירה שלהן, והשעון הביולוגי מתקתק.

הבחירה בשלב זה עושה לעיתים קרובות את עצמה, כאשר רבות מאותן הנשים בוחרות להקים משפחה ולהתמסר לאותו רצון שהושרש בנו מהחברה, התרבות ועצם קיומנו, ולהוריד את תשומת הלב מהקריירה, ולו לתקופה קצרה, עם תשובה ברורה לשאלת הקריירה מול המשפחה.

About admin

Check Also

בזן – הקבוצה שכל ישראלי צריך להכיר

יש כמה וכמה חברות ישראליות גדולות. חלקן מוכרות יותר, אחרות מוכרות פחות, אך בודדות מחזיקות …