למה יותר ויותר נשים הולכות לעולם העסקים

במהלך השנים האחרונות, אנחנו יכולים לראות הרבה יותר נשים הולכות לעולם העסקים. זה נכון באופן כללי, אך זה גם נכון באופן פרטני בקרב מגזרים וקבוצות שונות. בעבר לא היו כל כך הרבה נשים שהלכו לעולם העסקים כמו היום, ולא היינו מצפים למצוא שם נשים ממגזרים מסוימים, שם כלל לא היה מקובל, בהכרח, שנשים בכלל יצאו לעבוד ועוד מחוץ למגזר.

חשוב לומר, שזו תופעה כלל עולמית לא רק בישראל, עם זאת, מן הסתם אל ישראל היא הגיעה קצת יותר מאוחר מסיבות כלכליות, חברתיות ואחרות. כאן צריך להדגיש עוד נקודה, לפני שאנחנו נסביר את העניין לעומק, סביר להניח שאנחנו נמצא הרבה יותר נשים בעולם העסקים במהלך השנים הבאות, שכן יש הרבה יותר כלים, אמצעים ואפשרויות עבור כל אישה שרוצה לצאת ולעבוד, להשתלב בעולם העסקים, כך או אחרת.

אין צורך להסביר, ששילובן של נשים בעולם העסקים תורם מאוד לכלכלה, לחברה, תורם מאוד לכלל הציבור וכמובן לקהל הנשים, עם דגש על נערות צעירות ובחורות אחרי צבא, שחולמות אף הן להשתלב בעולם זה ומחפשות מקור השראה לכך. כשאישה משתלבת בעולם העסקי, היא מביאה עמה תכונות רבות שאין לגבר, היא מביאה עמה חשיבה אחרת, גישה שונה, ומן הסתם, זה הרבה יותר נכון, שנשים ישתלבו בעולם העסקי, יפתחו קריירה ולא יישארו אחראיות רק על ניהול משק הבית.

מדוע יש יותר נשים בעולם העסקים היום

מודעות ופתיחות – אין ספק שהסיבה העיקרית לכך שנשים רבות משתלבות בעולם העסקים, הרבה יותר מאשר בעבר, זו המודעות והפתיחות לעניין. הרי, גם אם בעבר נשים יכלו להשתלב, לא היתה לכך פתיחות וצריך לומר, לא תמיד הן היו מודעות לכך שהן יכולות לעשות זאת. היום, יש יותר מודעות, יש יותר פתיחות מצד החברה, ובמקרים מסוימים יש גם דרישה לכך משני הצדדים.

חינוך והשכלה – אחד הכלים החשובים ביותר, הן לפיתוח המודעות והן להשתלבות בעולם העסקי, הוא חינוך והשכלה. כאן רוכשים את הכלים הנדרשים, כאן יוצרים את הרשתות החברתיות שנדרשות לשם השתלבות בעולם העסקים ועוד. כזכור, החל משנות התשעים פועלות בישראל מכללות פרטיות שהגדילו את היצע האפשרויות בפני גברים וכן בפני נשים.

ארגונים, עמותות וחוקים – היום, בניגוד לעבר, יש לא מעט גורמים חיצוניים, מה שנקרא ארגוני חברה אזרחית, שעושים הרבה מאוד על מנת לקדם את זכויות הנשים בכלל ואת שילובן בעולם העסקי. הם דואגים לערוך אירועים, כנסים, קמפיינים וכן להעביר חוקים שיעזרו לנשים להשתלב בעולם זה.

נשים חזקות – באופן ברור, נשים שהצליחו להשתלב בעולם העסקים, בצורה כזו או אחרת, דואגות לקדם נשים אחרות בארגונים שלהן, דואגות לכך שיותר ויותר נשים יעבדו בתפקידי מפתח ומשם יוכלו להתקדם ולהשתלב בעולם העסקים, בכוחות עצמן.

 

About admin

Check Also

אולפלקס – כשהטכנולוגיה עובדת עבור השיער שלך

התחדשות והתקדמות, שיפור מתמיד והתאמה לרוח הזמן, תעשיית הטיפוח והאסתטיקה לא נחה על שמריה, ודואגת …