Home / בריאות ורפואה / הקשר בין תזונה נכונה לשיער בריא מאת הרבלייף

הקשר בין תזונה נכונה לשיער בריא מאת הרבלייף

גם אם אתם מבינים את הקשר בין תזונה לבריאות הכללית, סביר להניח שעד כה לא הבנתם לעומק את הקשר שבין בריאות השיער בפרט למה שאנו אוכלים. אולם, שלל מוצרי טיפוח השיער שקיימים כיום נותנים לנו את ההרגשה שרק בעזרת שימוש בתכשירי מריחה למיניהם אנחנו יכולים לטפל כראוי בשיער, אבל למעשה, מי שמעוניין בשיער בריא, צריך להשקיע גם בנושא האוכל.

כיצד נדע שהשיער שלנו באמת בריא?

חברת הרבלייף מציגה מגוון מוצרים התורמים באופן ישיר לבריאות השיער.
שיער בריא יהיה קופצני, מבריק, מלא, חזק ויצמח בקלות מתוך קרקפת בריאה. ככלל, תזונה היא חיונית עבור מתן מרכיבים חשובים לשיער, כאלה שיזינו אותו ויגרמו לו לא רק להיראות בריא, אלא גם להיות כזה!

חשיבות החלבון עבור השיער

אז בואו נעשה קצת סדר: השיער שלנו מורכב ברובו מחלבון הקרטין. מדובר למעשה בכמה חלבונים אשר מרכיבים לא רק את השיער, אלא גם את השיניים, העור וכד'. השיער לשנו עשוי מ-95% קרטין, ולכן ללא  כמות חלבון מספקת, השיער לשנו פשוט לא יכול להיות בריא. מקרה נפוץ של מחסור בחלבון מתרחש כאשר נשים ו גברים עושים דיאטה ומזניחים את נושא החלבון, דבר אשר גורם בין השאר לגירעון חלבון גם בשיער.

בהתאם, קיימים מחקרים שגורסים כי בעיית נשירה של שיער יכולה להעיד על מחזור בחלבון. מאידך, צריכת חלבון נאותה הכוללת תזונה מאוזנת, יכולה לשקם את השיער. לכן, כצעד ראשון לכיוון שיקום השיער, מומלץ להתחיל את היום עם חטיפים או משקאות עשירים בחלבון.

לא רק חלבון

חברת הרבלייף מציגה מגוון מוצרים עם חלבון טעימים וקלים להכנה.

שוב שתדעו שקיימים חומרים נוספים החיוניים לשיער שלנו, כמו ברזל, מגנזיום, סלניום וויטמינים שונים. ככלל, מחסור באחד מן המרכיבים החיוניים לשיער, יכול לפגוע בו גם כן ולפגוע בייצור הקרטין. לכן, מעבר לחשיבות ההקפדה על התזונה, מומלץ לצרוך מולטי וויטמין באופן יומיומי (למי שזקוק), כדי לסייע לגוף לשקם את השיער.

מה עוד ניתן לעשות?

  • שימוש במוצרי טיפוח נכונים
  • צריכת מזונות המכילים חומרים נוגדי חמצון
  • מריחת חומרים טבעיים ללא סולפת, כמו חמאת שיאה ואלוורה חשובה גם כן

הנה כמה מאכלים שיכולים לעזור גם כן

  • ברוקולי וירקות ממשפחת המצליבים
  • תה ירוק
  • קיווי
  • גזר
  • גרגירי חומוס

המזונות הללו מכילים וויטמינים חיוניים, נוגדי חמצון, אבץ, בטא קרוטן ועוד. שימו לב רק לצרוך תשונה מגוונת, שכן לא כל מרכיב שציינו לעיל מכיל את כל החומרים הדרושים והחיוניים לשיקום השיער. בנוסף, חשוב לדעת שקפאין, אלכוהול, שומן וסוכר נחשבים לכאלה שפוגעים בשיער ולכן יש להימנע ממזונות המכילים כמות מוגברת שלהם.

זכרו, תזונה היא לא הכל

קיימים גורמים רבים שאינם תמיד בשליטתנו, שיכולים להשפיע על בריאות השיער, כמו תורשה, שינויים הורמונאליים, רזון קיצוני, בעיות נפשיות, גיל ועוד. לכן, בבואכם לשקם את השיער, בדקו האם יש צורך לטפל במקביל בבעיה נוספת.

About admin

Check Also

שולחן פינג פונג

הכול על רכישת שולחן פינג פונג

  מחפשים דרך טובה לבלות עם הילדים? רוצים להבטיח שכל בילוי שלכם איתם יהיה מהנה …