Home / בריאות ורפואה / אבקות חלבון – איך מתי כמה ולמה?

אבקות חלבון – איך מתי כמה ולמה?

פעילות ספורטיבית היא אחת הדרכים הטובות והמהנות ביותר על מנת לשמור על אורח חיים בריא ולשמור על גוף חזק וחטוב. האימון בחדר הכושר או האימון האירובי תורמים מאוד לגוף אך יותר מכך גם מעצימים את התחושה הנפשית וכל ספורטאי מכיר את ההרגשה של אחרי אימון מפרך. לא כל המתעמלים והמתאמנים יודעים, אבל תזונה נכונה היא חלק מאוד חשוב באימון והיא חיונית על מנת להפיק תועלת אמיתית מהאימון. ספורטאים המתאמנים באופן קבוע זקוקים למרכיבי מזון רבים על מנת שהגוף יוכל להמשיך לתפקד וגם על מנת שזמן ההתאוששות עד האימון הבא יהיה קצר יותר. התאמנתם? נהניתם? שרפתם קלוריות? אתם חייבים להחזיר לגוף את מה שהוא שרף באימון אחרת אתם פוגעים בגוף שלכם. אז כמובן שיש מאכלים וחומרים מסוימים לאכילה לפני ואחרי אימון ולא רצוי לאכול הכול, אבל לעיתים דווקא המאכלים שהגוף זקוק להם לא נמצאים במאכלים שאנחנו אוהבים. אבקות חלבון מחזירות לגוף את החלבונים שהוא צורך וגורמות לגוף להחזרת האנרגיה לאחר אימון. אבקות החלבון כמו iso plex לרוב משמשות את הספורטאים העוסקים בפעילות ספורטיבית עצימה שיכולה לכלול פעילות אירובית ארוכה ומאומצת או הרמת משקולות כבדות.

אבקות חלבון – הספורטאים באמת זקוקים לזה?

מחקרים ומאמרים רבים בארצות הברית מראים בצורה הברורה ביותר כי ספורטאים אשר עוסקים בספורט באופן קבוע ומאמצים את גופם זקוקים למנת חלבונים מוגברת מאשר אנשים רגילים. מתאמנים שעוסקים בספורט דרך קבע שורפים יותר שומנים, מאבדים יותר אנרגיה ואם לא יחזירו לגוף את החלבונים ירגישו תשישות גדולה שלא תאפשר להם להגיע מוכנים לאימון הבא ויותר מכך תגרום להם לעייפות תמידית. אבקות חלבון מזרזות את תהליך ההתאוששות, מפתחות את השרירים בגוף בצורה מהירה יותר, מחזקות את המערכת החיסונית בגוף ומביאות לסיכוי נמוך יותר להיפצע. ספורטאים שאבקות החלבון הפכו עבורם לחלק מהתפריט היומי נפצעים פחות ופחות נמצאים בסיכון לעומת ספורטאים שאינם משתמשים בכך. אימון זה מצוין, התזונה כמובן מאוד חשובה אבל אבקות החלבון הם במקרים רבים המעט שחסר על מנת להשלים את היעילות לכדי מקסימום.

אבקות חלבון – התזמון והמינון

אחרי שהסברנו לגבי החשיבות של אבקות חלבון עבור מתאמנים וספורטאים חשוב להדגיש מספר נקודות חשובות: מתי לקחת את אבקות החלבון וכמה לקחת. הזמן הטוב ביותר לקחת את האבקות הוא לאחר האימון שהגוף עדיין חם ומערכת העיכול עובדת בצורה יעילה מאוד. באבקות יש קלוריות מופחתות לעומת מאכלים רבים ומומלץ לשים לב לכך. בנוסף לתזמון, גם המינונים הם קריטיים. שימוש מופחת או מוגבר יתר על המידה יביא לתוצאות לא רצויות במקרים הטובים ולבעיות בבריאות במקרים הפחות נעימים. יש להיוועץ עם גורמים מוסמכים בטרם השימוש על מנת למנוע מצבים לא נעימים. שימוש באבקות חלבון עבור ספורטאים הוא חשוב מאוד אך רצוי לשים לב לכמויות ולתדירות, אחרת היעילות יורדת.

לרכישת אבקות חלבון באתר טבע קסטל

About admin

Check Also

מרווה מרושתת

מרווה מרושתת – בחירת שמן שמופק מן הזרעים

אם עדיין לא יצא לכם לשמוע על כך, אז יהיה כדאי לכם לדעת שהצמח מרווה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 × four =